AKTUÁLNĚ / Doprava

Bude mít Trutnov městskou vlakovou linku?
 
Autor / zdroj foto: Michaela Dědková

Trutnov

Jak se rychleji dostat do centra města a neuvíznout v koloně na Polské ulici? Takovou otázku řeší město Trutnov. Odpovědí by mohlo být zřízení městské vlakové linky. Rozhodne o ní zastupitelstvo v pondělí 5. září 2022.

Trať vedoucí z integrované obce Libeč přes Poříčí až na hlavní nádraží v Trutnově by od března příštího roku mohla být posílena o celkem 16 nových spojů. Trutnovská radnice tím chce lidem umožnit dostat se do centra snáze a rychleji. I přes maximální snahu města a tlak na ŘSD ohledně dostavby dálnice D11 bude doprava z Poříčí po zprovoznění polské dálnice S3 mnohem hustší, a město tak očekává každodenní kolony. „Při zahuštění dopravy by vlakové spoje byly rychlejší. Jen pro představu – jízdní doba autobusu z Poříčí na Zelenou Louku činí cca 23 – 31 minut,“ popisuje situaci Michal Rosa, starosta města Trutnova, a k možnému řešení dodává, že „zřízení vyhrazeného pruhu pro autobusy a IZS je s ohledem na šířkové poměry možné pouze v úseku od Olympu po křižovatku Polské s Náchodskou, a to jen ve směru z Poříčí do centra. Na realizaci vyhrazeného pruhu pracujeme, ale to nebude stačit.“

Nabízí se také zřízení obchvatu přes Údolíčko, ale ten je technicky i finančně velmi náročný a naráží na odpor obyvatel Nových Dvorů. Rozšíření komunikace by nešlo bez záboru soukromých pozemků. Trutnovská radnice se tak domluvila s Odborem dopravy Královéhradeckého kraje a se Správou železnic, s. o., na vytvoření tzv. městské vlakové linky, která spočívá v přidání 8 párových vlakových spojů (16 spojů) na trati Trutnov hlavní nádraží – Libeč. „Bohužel z technických důvodů není možné zřídit linku, která povede napříč celým Trutnovem z Horního Starého Města až do Libče,“ podotýká Michal Rosa a doplňuje, že „předpokladem úspěchu je ochota lidí na zastávku dojít pěšky nebo dojet na kole. I proto počítáme s úpravou přístupové cesty k zastávce v Libči.“ V docházkové vzdálenosti 500 metrů od zastávek Libeč a Trutnov střed žije více než tisíc obyvatel.

Z 16 nových spojů by 7 mělo s přestupem návaznost na vlaky směřující z trutnovského hlavního nádraží do Svobody nad Úpou. Vedení města se také podařilo domluvit, aby veškeré spoje, které jedou z hlavního nádraží do Svobody, stavěly na zastávkách Trutnov-Zelená Louka a Trutnov-Staré Město. Samozřejmě vlakům radnice přizpůsobí také městskou hromadnou dopravu tak, aby navazovala. „S krajským úřadem jednáme o akceptaci předplacených kuponů městské hromadné dopravy a díky tomu bude ve vlaku i v autobusu platit jedna jízdenka. Nepřejeme si, aby jízdné zdražilo. Chceme, aby městská hromadná doprava byla atraktivní a aby se ji lidé naučili co nejvíce využívat,“ říká trutnovský starosta.

Radnice prozatím počítá s náklady na městskou vlakovou linku ve výši 1,4 milionu Kč za rok. Zda bude skutečně pořízena nyní závisí na zastupitelích, kteří o ní rozhodnou v pondělí 5. září na zasedání městského zastupitelstva. Bližší informace k jízdnému a jízdním řádům budou v případě schválení včas zveřejněny. 

Autor / zdroj: Michaela Dědková

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
hanakservis
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.